gutegosindien.blogg.se

BF, HV, RL åker till Indien på APL. Detta är en blogg om förberedels, vistelse, upplevelser och erfarenheter av Gutegymnasiets yrkeselever och deras lärare.

Händelserik dag

Publicerad 2015-03-21 18:52:24 i Allmänt,

Hejsan, 
I morse runt kl 8 så gick jag, Norine, Ulrika och My till en park. Väldigt lugnt och fint var det i parken. Jag och Norine satte oss på en bänk i lekparken som fanns där. Vi kollade på hur en Indisk park ser ut och även om man gör samma saker som man gör i Sverige. Jag kan säga att det var väldigt likt de som finns i Sverige, men det som skillde sig var kan man säga att mer än halva parken bestod av killar som spelade cricket.
Vi gick sedan hem för att äta lite frukost. Då hände det som bara jag blivit utsatt för i vår grupp vad jag vet. Jag och Norine skulle precis svänga upp mot huset vi bor i, då ser vi en ko och hennes kalv stå och dia. Vi var tvugna att gå förbi den för att komma upp mot huset. Som vanligt så går man bara förbi dom på en halv till en meters avstånd. Men precis när jag skulle gå förbi kon så skulle hon klia sig på ryggen eller något och fastnar då i min koftärm. Men allt slutade bra, fick ett blåmärke och är lite öm om armen.
 
Nästan hela gruppen åkte sedan och badade pool och solade vilket var väldigt skönt, då det är väldigt varmt här. Vi drack Cola och även några tog in lite glass och njöt så länge det varade. 
I slutet på dagen runt kl 4 så åkte BF iväg och skulle besöka ett hem för de som behöver lite extra stöd i vardagen och inte klarar av att leva själva. Här i Indien vill man inte ha sina barn som är utvecklingsstörda eller som inte kan vara något "värde" för familjen, så man bestlutar helt enkelt att "kasta" ut dem ur hemmet. Då kommer detta hem till användning de hämtar upp barn eller vuxna på gatan, utanför sjukhuset, m.m. Det var ca 200 som bodde där och det fanns 6 nunnor som jobbade där. Jag trodde själv att hemmet skulle vara jätte hemskt och jobbigt att se men det var inte lika hemsk som jag hade trott. Såklart det var jobbigt att se att dom inte kunde klara sig själva eller så men det varkade vara ett bra hem för dem alla.     
 
Det var min dag. 
//Emma BF12
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela