gutegosindien.blogg.se

BF, HV, RL åker till Indien på APL. Detta är en blogg om förberedels, vistelse, upplevelser och erfarenheter av Gutegymnasiets yrkeselever och deras lärare.

Udaipur

Publicerad 2015-03-04 19:28:52 i Allmänt,

Hej ni där hemma och ni andra som läser bloggen!
Vi har äntligen landat i Udaipur där vi nu kommer att bo i några veckor framöver. Igår började vi dagen med frukost i Delhi, sedan åkte vi lång busstur (ca 5 timmar) till staden Agra och besökte Taj Mahal (kronpalatset). Otroligt vacker byggnad! Efter Taj Mahal så åkte vi till en liten marknad och handlade lite provians inför den 10,5 timme (!!!) långa tågresan. Bussen rullade vidare mot tågstationen där vi under stress fick försöka hitta rätt perrong, bland massor av folk och även kor. Väl plats på tåget så hände inte så mycket mer än att vi försökte sova bort tiden, vilket de flesta verkade lyckades göra. När vi kom fram till Udaipur åkte vi Rickshaw till en "restaurang" där vi åt fin frukost. Mätta och belåtna begav vi oss vidare mot Silver Moon Haveli där vi bor och vi fick kika på våra rum och vår omgivning. Vi har tagit det väldigt lugnt idag med jättefint väder, ca 27-30 grader och några har solat, även bränt sig lite. På kvällen besökte vi Simons praktikplats och åt finmiddag, en suverän takterrass med utsikt över vattnet och staden! Kul för Simon med en sån fin restaurang! :) nu sover några och några andra av oss myser på rummen/balkongen.
Imorgon har vi sovmorgon & första samlingen blir kl 13, sköönt!
Vi saknar er där hemma, hoppas ni har det lika bra som vi!